Plääh.

Pään sisällä on nyt melkoista myllerrystä. Toisaalta olen varma että olen tehnyt ruokavalioni kanssa kaikkeni ja silti epäonnistun. Toisaalta taas tiedän että esimerkiksi tämä vappu tässä ei auttanut yritystäni lainkaan. Kutsuttakoon sitä nyt sitten vaikka repsahdukseksi, mutta join. Ja paljon. Ja sitten vielä vähän lisää.

Enkä tunnu nyt saavan tätä kokoa ajatusmykkyrää päästäni uloskaan... Olen toisaalta ahdistunut siitä, ettei parhaani yrittäminen riitä, mutta toisaalta epävarma että olenko tehnyt parhaani. Does this make any sense? Guess not. Painin näiden mietteiden kanssa ja tiedän että olisi hyvä saada ulkopuolisen näkökulmaa asioihin, mutta stressaan ravintoterapeutin luo menoa. Päätän asian puoleen ja toiseen noin kolmen minutin välein ja lopulta en ole päättänyt mitään. Se tuntuu olevan selvää, ettei nykyinen ruokavalioni ainakaan tee haittaa (tuo edellisen viikon plussa jätettäköön huomioimatta) ja minulla on hyvä olo. Oikeasti hyvä. Jotenkin terve. Ja kai se näkyy ulospäinkin, sillä saan jopa kehuja uudesta ulkomuodostani, vaikka edelleenkään kiloja ei ole pudonnut pariin kuukauteen. Mies oli eilen sitä mieltä että tunnun pieneltä sylissä. Saattoi se sanoa sen minun mieliksikin. Mutta toisaalta se ei ole kovin hyvä sellaisessa ja ei ole varmaan koko historiamme aikana yrittänyt imarrella minua, vaikka välillä kehuja kerjäänkin.

Joten lopputulos on se, ettei ole lopputulosta. Jatkan kai samaa rataa ja jossain vaiheessa lopetan pääni hakkaamisen seinään ja raahaan vastahakoiset läskini ravintoterapeutin puheille. Tai psykologin, jos tämä sekamelska pääni sisällä jatkuu.

Eipä ole koskaan kirjoittaminen ollut tällaisen työn takana. Olen kirjoittanut ja pyyhkinyt pois tekstiä ehkä sata kertaa yrittäen saada jotain ymmärrettävää ulos. Miten voi ihminen olla samalla kertaa ahdistunut ja tyytyväinen? Miksi minun pitäisi saada tämä ulos? Jos ette ymmärrä, niin so be it. En ymmärrä itsekään. En jaksa puolustella enkä vaatia itseltäni enempää. Joten jatkan samalla linjalla kun tähänkin asti, katsotaan mitkä on tulokset.

Oh Jebus! Ihan kun olisin ollut humalassa tätä kirjoittaessani! En ole, juomiset jäivät vappuun. Sitä ongelmaa minulla ei sentään ole... :D