Jopa on kiirettä pitänyt tänään. Tulin kuitenkin kirjoittelemaan kuulumisia tuon viikkotuloksen takia. Eli, tänäaamuna uskaltauduin taas vaa'alle ja pudotusta oli puoli kiloa. Vaikkei kukaan olekaan kysymässä perinteistä urheilukysymystä, kerron teille miltä nyt tuntuu.

Olen tyytyväinen. Yllätin itseni olemalla tyytyväinen tulokseen. Sain tämän viikon "laihdutuskuurin" aikana tehtyä n. 7000 kcal vajeen, joten toivoin kyllä, että paino olisi pudonnut sen laskennallisen kilon. Ja vaikka me laihduttajat ollaan tosi hyviä selitteleen, esitän pari mahdollista selitystä "pieneen" pudotukseen. Siispä 1) minulla on kuukautiset, ja olen turvoksissa 2) punnitukseni sijoittuu strategisista syistä perjantaille, jotta viikonloppuna uskaltaisi löysäillä hieman ja viime viikonloppuna tuli syötyä ehkä vähän liiankin vapautuneesti. Eli onhan se mahdollista että olin ensin lihonut ja sitten laihduin enemmänkin keventelyni ansiosta.

Mutta lopulta kun asiaa ajattelee: niillä viikoilla kun olen painoani onnistunut pudottamaan, pudotus on ollut keskimäärin puolen kilon luokkaa. Ja jos olisin nyt laihtunut enemmän, olisin ehkä tuntenut vielä suurempaa tarvetta jatkaa tätä kituutus-kuuriani nopeiden tulosten toivossa. Kun yritän siis asiaa järkeillä, niin minun on ihan sama jatkaa sillä normaalilla ruokavaliollani, josta herkut on karsittu minimiin ja laihdun ainakin periaattessa samaa vauhtia. Nyt kun tuo viikon kituutus on takana, osaa tätä kevyttäkin ruokavaliota pitää erilailla arvossa. Fiilis on siis hyvä ja näillä on mukava jatkaa, joten all's well that ends well :)